Asa cum v-am promis, am revenit cu un articol despre intretinerea corespunzatoare a unei motopompe cu motor pe benzina. Pentru o durata de viata cat mai lunga si rezultate eficiente se recomanda a se efectua verificari zilnice si periodice, este necesar ca depozitarea sa se realizeze conform instructiunilor de la producator iar operatiile de intretinere trebuie sa fie minutios realizate.
VERIFICARI
Verificari zilnice
Inainte de a porni pompa efectuati urmatoarele verificari:
- combustibil suficient
- vibratii excesive, zgomote
- filtru de aer curat
- mediu ambiant sigur
- ulei de motor suficient
- scurgeri de combustibil sau ulei de motor
- suruburi sau bolturi slabite sau rupte
- apa de amorsare a pompei
Verificari periodice
Intretinerea periodica este vitala pentru functionarea eficienta si sigura a pompei. Consultati cartea motorului pentru termenele de intretienere. Valorile se refera la conditii normale de functionare a pompei.
NOTA: Inlocuiti conductele de combustibil din doi in doi ani. Daca apar scurgeri de combistibil inlocuiti imediat conducta.
EXECUTAREA OPERATIILOR DE INTRETINERE
Verificarea bujiei
- Curatati depozitele de carbon de pe electrodul bujiei cu o perie de sirma.
- Verificati distanta dintre electrozi. Reglati intre 0,6 si 0,7 mm.
Schimbarea uleiului de motor
- Schimbul initial de ulei se va efectua dupa primele 20 de ore de functionare.
- Dupa schimbul initial uleiul de motor se va schimba dupa fiecare 50 (sau 100) de ore de functionare.
Atentie! Busonul trebuie sa fie bine strins pentru a impiedica varsarea uleiului.
- Cind schimbati uleiul, opriti motorul si desurubati dopul de evacuare.
- Stringeti dopul de evacuare si umpleti cu ulei.
- Consultati tabelul cu tipurile de ulei recomandate.
- Utilizati intotdeauna ulei curat si de calitate superioara. Daca uleiul din motor este contaminat, prea putin sau de calitate inferioara, viata motorului se scurteaza.
Curatarea sitei de combustibil
- Verificati daca exista apa sau alti agenti de contaminare in sita.
- Pentru a indeparta impuritatile ichideti robinetul de combustibil si demontati sita.
- Dupa indepartarea apei si impuritatilor, spalati sita cu motorina. Stringeti bine sita la montaj pentru a impiedica scurgerile de combustibil.
Curatarea filtrului de aer
Filtrul de aer murdar duce la pornirea defectuoasa a motorului, pierdere de putere, deficiente in functionarea motorului si scurtarea drastica a duratei de viata a acestuia.
Inlocuirea conductei de combustibil
Inlocuiti conducta din doi in doi ani. Daca apar scurgeri de combustibil inlocuiti imediat conducta de combustibil.
Verificarea bolturilor, piulitelor si suruburilor
Stringeti bolturile si piulitele slabite. Verificati daca nu exista scurgeri de combustibil sau ulei. Inlocuiti piesele deteriorate cu altele noi.
PREGATIREA PENTRU DEPOZITARE
- Scurgeti toata apa din pompa prin dopul de evacuare.
Atentie! Cand strangeti din nou dopul de evacuare, curatati atit dopul cit si orificiul de evacuare cu filet al carcasei. Altfel filetul acestui orificiu se poate deteriora datorita eventualelor impuritati.
- Demontati paharul decantor de combustibil, asezati un vas si deschideti robinetul pentru a elibera combustibilul din rezervor. Indepartati surubul de dedesubtul carburatorului si evacuati combustibilul din carburator. (NU fumati!)
- Schimbati uleiul de motor uzat cu ulei proaspat. Demontati bujia, turnati ca. 5 cm3 de ulei de motor in interiorul cilindrului, trageti incet de minerul starterulri de 2-3 ori si apoi stringeti bujia.
- Trageti incet de minerul starterului pina cind simtiti o rezistenta si apoi lasati in acea pozitie.
- Depozitati pompa intr-un loc uscat, fara nisip sau praf. Acoperiti pompa pe durata depozitarii.
Magazinul online EMTools ofera o gama diversa de motopompe. Click pentru mai multe detalii despre produse, preturi, accesorii.
Leave a reply